املاک کوک | شمال نوشهر

خرید ویلا نوشهر | فروش آپارتمان نوشهر | خانه کلنگی | مسکن شمال | ساختمان ساحلی | املاک مازندران | رهن و اجار | معاوضه | تهاتر | ملک چالوس | تهران

خرید آپارتمان

خرید آپارتمان / برج

خرید آپارتمان / مجتمع ساحلی

خرید آپارتمان / مجتمع اداری

خرید آپارتمان / مجتمع شهرکی

خرید آپارتمان / با وام بانکی

خرید آپارتمان / (تجاری مسکونی)

خرید آپارتمان / تک واحدی

خرید آپارتمان / قیمت پایین

خرید آپارتمان / پیش فروش

خرید آپارتمان / کلی فروش

خرید آپارتمان / لاکچری لوکس

خرید ویلایی

خرید ویلایی / جنگلی

خرید ویلایی / استخردار

خرید ویلایی / سنددار

خرید ویلایی / شهرکی

خرید ویلایی / ساحلی

خرید ویلایی / ویلا باغ

خرید ویلایی / لاکچری

خرید ویلایی / ارزان

خرید کلنگی

خرید کلنگی / چالوس

خرید کلنگی / نوشهر

خرید زمین

خرید زمین / با جواز ساخت

خرید زمین / کشاورزی

خرید زمین / کنار ساحل

خرید زمین / مشارکت در ساخت

خرید زمین / هکتاری

خرید زمین / با سند مالکیت

خرید زمین / قطعه کوچک

خرید زمین / داخل شهرک

خرید زمین / تجاری مسکونی

خرید زمین / تجاری کمربندی

خرید زمین / شهرک صنعتی

خرید زمین / بافت مسکونی

خرید زمین / باغ

خرید نیمه کاره

خرید نیمه کاره / آپارتمان

خرید نیمه کاره / ویلا

معاوضه تهاتر

معاوضه تهاتر / تجاری با ملک

معاوضه تهاتر / ملک با شهرستان

معاوضه تهاتر / ویلا با زمین

معاوضه تهاتر / آپارتمان با زمین

معاوضه تهاتر / زمین با زمین

معاوضه تهاتر / زمین با خودرو

معاوضه تهاتر / تهران با شمال

معاوضه تهاتر / آپارتمان با ویلا

معاوضه تهاتر / ویلا با ویلا

معاوضه تهاتر / آپارتمان با ماشین

معاوضه تهاتر / ویلا با ماشین

مغازه تجاری

مغازه تجاری / سوله

مغازه تجاری / پاساژ

مغازه تجاری / صنعتی

مغازه تجاری / ( نوشهر )

مغازه تجاری / ( چالوس )

رهن و اجاره

رهن و اجاره / ویلایی

رهن و اجاره / آپارتمانی

رهن و اجاره / دفتر اداری

رهن و اجاره / تجاری


فروش زمین کندلوس
بروزرسانی: 1403/03/27
کد ملک: 1914

فروش زمین داخل بافت چسبیده به موزه کندلوس

آدرس: مازندران، کجور، کندلوس

متراژ زمین: 200 متر
قیمت متری: 6,000,000 تومان
قیمت کل: 1,200,000,000 تومان
بروزرسانی: 1403/03/27
کد ملک: 1914

مشخصات کلی خرید زمین

نوع ملک: جواز ساخت و رعایت حریم
متراژ زمین: 200 متر
ابعاد زمین: 10*20
عرض گذر: 6 متر
نوع سند: شورایی
جهت ملک: شمالی

تجهیزات و امکانات خرید زمین

انشعاب برق
انشعاب گاز

جستجو در کندلوس

جواز ساخت و رعایت حریم

معمولا به قطعه زمینهایی که زیر 150 متر متراژ مساحت داشته باشند جواز ساخت نمی دهند البته {در روستا} محدوده شهری زیر200 متر امکان جواز گرفتن نیست

به زمینهایی که خارج بافت هستند یعنی در نقشه ترسیم شده دهیاری نباشند را می گویند خارج بافت به این زمینها جواز داده نمی شود.

به زمینهایی که داخل بافت باشند ولی کاربری آنها باغات کشاورزی جنگل جلگه ایی باشد به این زمینها  هم جواز صادر نمی شود 

(حریم رودخانه، فشار قوی برق، و کانال های کشاورزی)

به زمینهایی که حریم فشار قوی برق از روی زمین گذشته باشد جواز ساخت نمی دهند .

معمولا فشار قوی ها برق دسته بندی شده اند از 3 متر فاصله حریم باید رعایت شود تا الی 15 متر .

حریم رودخانه ها از 10 متر الی 20 متر باید رعایت شود.

حریم کانال های جوی آب کشاورزی از یک متر الی 3 متر متغیر است باید رعایت شود.

بعضا قسمتی از زمینها در حریم برق، گاز و یا رودخانه هستند و کاربری آنها مسکونی می باشد . مشکلی در جواز گرفتن وجود ندارد فقط باید حریم را رعایت کنید.

کاربری گفته: سامان علیخانی از نوشهر

 

نمایش بیشتر...

از کندلوس چه می دانید؟

کندلوس

  1. موقعیت جغرافیایی کندلوس در فاصله ۷۵ کیلومتری نوشهر، ۱۵ کیلومتری پول (مرکز کجور) و ۵ کیلومتری روستای ییلاقی لرگان قرار دارد. این روستا در محدوده‌ای کوهستانی و در یکی از دره‌های زیبای رشته کوه‌های البراز استقرار یافته و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۶۵۰ متر است
  2. جمعیت پراکندگی مردم مازندرانی در استان‌های ایران این روستا در دهستان زانوس رستاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت ان۱۰۹۲ نفر (۳۷۶خانوار) بوده‌است. مردم کندلوس به زبان مازندرانی (تبری) با گویش کجوری صحبت می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری در حال حاضر روستای کندلوس در سطح داخلی و بین‌الملل در حوزه گردشگری شناخته شده‌است و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان برای بازدید از این روستا و سایر روستاهای کجور به این منطقه سفر می‌کنند.
  3. از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری کندلوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بافت روستا روستا کندلوس از دو بافت با ارزش و معمولی تشکیل شده که ساخت و سازهای جدید و امروزی در بافت باارزش ممنوع است بافت بخش توریستی کندلوس دارای معابری سنگفرش و خانه‌هایی با نمای کاهگل، پنجره‌های سنتی و سقف لتی است.
  4. موزه مردم‌شناسی کندلوس موزه کندلوس نخستین موزه روستایی جهان است که ثمره رویای کودکانه دکتر علی اصغر جهانگیری بوده که به حقیقت پیوست؛این موزه یکی از غنی‌ترین موزه‌های مردم‌شناسی خاورمیانه می‌باشد. این موزه در دو طبقه و با محوریت آثار بومی و منطقه‌ای ساخته شده‌است و از کتاب‌های خطی بسیار قدیمی گرفته تا انواع ابزارآلات کهن، اشیای قدیمی و لباس‌های محلی را می‌توان در آن مشاهده کرد.
  5. مزارع گیاهان دارویی و موزه گیاهان دارویی کندلوس یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش بسیاری از گیاهان دارویی است.
  6. در گذشته این گیاهان معمولاً به صورت خودرو می‌روییده‌اند اما از چندسال قبل مردم منطقه به سمت پرورش گیاهان دارویی روی آورده‌اند.
  7. به همین دلیل مزارع گیاهان دارویی گسترده‌ای در کندلوس و سایر روستاهای اطراف بوجود آمده‌است و در نتیجه مزارع این منطقه با دورنمایی زیبا و با محصولات و فرآورده‌های متنوع از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.
  8. همچنین کندلوس دارای یک موزه گیاهان دارویی نیز می‌باشد.
  9. این موزه علاوه بر اینکه محلی برای آشنایی گردشگران با گیاهان دارویی است به امر پرورش، تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی و معطر و نیز تولید اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی نیز می‌پردازد و بستری را برای کاشت بالغ بر ۲۵۰ گونه گیاه ژنتیک ارزشمند در ایران را فراهم نموده‌است.
  10. حمام خزینه ای قدیمی روستا کندلوس یک حمام خزینه ای قدیمی دارد که به دوره قاجار منصوب است.
  11. آبشار کندلوس در ۵ کیلومتری روستای کندلوس، آبشاری ۱۰ متری قرار دارد که توسط جنگل احاطه شده‌است. در این آبشار، آب از فراز دماغه کوه بیرون آمده و به صورت قطرات ریز آب همانند باران به پایین می‌ریزد و منظرهٔ رؤیایی را ایجاد می‌کند.
  12. سوغات و صنایع دستی در قدیم بافت قالی، چادر شب، شمد و ساخت صنایع چوبی و ابزارهای فلزی در این منطقه از رونق خاصی برخوردار بوده‌است اما امروزه جاجیم، ایزار (پارچه پشمی چارخانه دستباف)، جوراب، دستکش و بلوز پشمی گلدار و نمدمالی از معروفترین صنایع دستی کندلوس به‌شمار می‌روند.
  13. افراد سرشناسی که به کندلوس سفر کرده‌اند برخی منابع این دهکده را گذرگاه رستم ذکر می‌کنند.
  14. کمال الملک در سفری که به همراه ناصر الدین شاه به این روستا داشته‌است، تابلویی از این دهکده نقاشی کرده‌است که در حال حاضر در کاخ موزه صاحبقرانیه قرار دارد.
  15. سرشناسان و مفاخر پروفسور علی اصغر جهانگیری ملقب به پدر کارآفرینی ایران ،استاد دانشگاه،کارآفرین نمونه،کارشناس سازمان ملل،بنیانگذار مجموعه کندلوس از جمله موزه ،کارخانه گیاهان داروئی موسسه فرهنگی،نشر بیش از چهل کتاب مکتوب و جمع آوری موسیقی های محلی و احداث جاده،سیستم برق رسانی و تلفن در روزگاری که این منطقه فاقد امکانات عمرانی بوده است. از بزرگان برخاسته از این ناحیه می‌توان به میرزا یوسف کندلوسی و نیز فیلسوف خطاط و استاد حوزه و دانشگاه علامه میرزا یداالله نظرپاک کندلوسی کجوری اشاره نمود.
  16. به همین دلیل مزارع گیاهان دارویی گسترده‌ای در کندلوس و سایر روستاهای اطراف بوجود آمده‌است و در نتیجه مزارع این منطقه با دورنمایی زیبا و با محصولات و فرآورده‌های متنوع از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.

داستان مینا و پلنگ در کندلوس   نقل زبان یکی از پیر و کهنسالان کندلوسی است و می توان این روایت را با سفر به این روستا دوباره از نو شنید...

(((قصه از آنجا آغاز می شود که مینا دختر کندلوسی صدای دلنوازی داشت و هر شب در اتاق خود آواز می خواند و یک پلنگ شیفته آواز او می شود و به نزدیک پنجره می آمد و به آواز مینا گوش می داد.املاک کوک

این آغاز قصه ای عاشقانه و واقعی با طعم افسانه و زیبایی است. که شگفتی این حکایت آن‌جا رخ می‌نماید که در سرانجام شبی پلنگ بر اثر گلوله مردمان دهکده با تنی زخمی راه جنگل را در میان زمستان سرد و برفی طی می کند و مینا به هوای یافتنش شب هنگام به سیاهی جنگل و سوز و سرما می زند، در آن شب مینا دلش می خواست دردناکترین ترانه و آوازش را بخواند. شبی سرد و تاریک، مینا آواز خوانان پا به جنگل مه گرفته گذاشت و برای همیشه در چشم تر جنگل گم شد و هیچگاه دیگر خبری از آمدن مینا و پلنگ در فضای  دهکده نپیچید.)))

///قصه مینا و پلنگ در حدود صد سال پیش میان سالهای  1275 تا 1285 در  روستای ییلاقی  کندلوس کجور نوشهر  در میان جنگلهای انبوه و دست نخورده آن زمان بوقوع می پیوندد که شاید در جهان بی نظیر بوده است.///

///قصه های فراوان و اشعار دلنشین زیادی از قصه مینا و پلنگ سالها پس از مرگ این دو نقل شده و این شرح خلاصه و کوتاه از آن است و سرانجام ناتمام این قصه، بسیاری از مردان و زنان دیار کجور را به سرایش وا داشت؛ قصه هایی که هنوز بر لبان اهالی این مرز و بوم زمزمه می شود. هنوز پیرمردها و پیرزن های کندولوس 70 تا 80 سال با چشمانی اشک آلود از این دو تعریف می کنند.///

املاک کوک نوشهر

 

 


 

نمایش بیشتر...

املاک اکازیون

املاک مشابه

ادامه خرید زمین...
واتساپ